‘Troubleshoot file’ aanmaken

Bij problemen met een Teltonika router kunnen we vragen om een ‘Troubleshoot’ file aan te maken en deze naar ons te sturen.

Om de juiste gegevens in het ‘Troubleshoot’ te krijgen moeten we eerst instellen dat de logfiles in het ‘Flash’ geheugen bewaard worden. Dit kan door de volgende stappen uit te voeren:

  • Ga naar het menu: System > Maintenance > Troubleshoot
  • Kies bij ‘Save log in’ voor ‘Flash memory’
  • Klik op ‘Save’

 

Start de router nu opnieuw op en laat deze een tijd aanstaan zodat het probleem zich voordoet en deze gegevens in de logbestanden in het ‘Flash’ geheugen voorkomen.

Hierna kan het ‘Troubleshoot’ bestand aangemaakt worden door de volgende stappen uit te voeren:

  • Ga naar het menu: System > Maintenance > Troubleshoot
  • Klik op ‘Download’ bij ‘Troubleshoot file’

 

Na het aanmaken van het bestand moet het bewaren van de logfiles naar het ‘Flash’ geheugen weer teruggezet worden op ‘RAM memory’ omdat het lang wegschrijven naar dit geheugen de levensduur van het geheugen zal verkorten.